Obchodné podmienky
Obchodník:
Sídlo spoločnosti:
Elektro-Siete, s.r.o.
Druhá 265/47
Rastislavice
941 08
Fakturačné údaje:
IČO: 46775994
DIČ: 2023571528
IČ DPH: SK2023571528
IBAN: SK67 0900 0000 0050 3227 2273
Číslo účtu: 5032272273/0900
Naša spoločnosť je platcom DPH
Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri okresného súdu Nitra, vložka číslo: 42190/N
Zodpovedná osoba : Miroslav Kuric
Príjem objednávok cez e-shop: NON-STOP
Pracovná doba: pondelok - piatok 8:00 -16:30
Telefonické konzultácie na tel. +421 911 582 555 - pondelok - piatok 8:00 -16:30
Tieto všeobecné obchodné podmienky ("Podmienky") upravujú práva a povinnosti Vás, ako kupujúcich a Nás ako predávajúceho, resp. obchodníka v rámci zmluvných vzťahov uzavretých prostredníctvom komunikácie na diaľku, konkrétne prostredníctvom E-shopu na webových stránkach www.elektro-siete.sk. Ako určite viete, tak komunikujeme primárne na diaľku. Preto aj pre našu Zmluvu platí, že sú použité prostriedky komunikácie na diaľku, ktoré umožňujú, aby sme sa spolu dohodli bez súčasnej fyzickej prítomnosti Nás a Vás.
1. Objednávka
1.1 Spotrebiteľ objednáva produkty a služby obchodníka prostredníctvom webovej stránky www.elektro-siete.sk. Takto vykonaná objednávka sa považuje za záväznú a je v súlade so zákonom č.108/2000 Z.z. v znení neskorších zmien a predpisov chápaná ako zmluva uzavieraná na diaľku.
1.2 Pri každej objednávke musí spotrebiteľ uviesť meno a priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mail, právnická osoba podnikateľ aj IČO, DIČ, IČ DPH. Tieto údaje budú v zmysle zákona o ochrane osobných údajov č.122/2013 Z.z. použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi poskytovateľom a spotrebiteľom a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru). Kupujúci môže kedykoľvek požiadať obchodníka o vymazanie ním poskytnutých osobných údajov z jeho databázy, pričom prevádzkovateľ tak okamžite učiní.
1.3 Objednávky uskutočníte tak, že zvolený produkt(y) v požadovanom množstve vložíte do košíka kliknutím na „Pridať do košíka“ v detaile produktu. Následne kliknutím na ikonu košíka (vpravo hore), a potom na „Obsah košíka“ pristúpite k samotnej objednávke kde si zvolíte spôsob dopravy a platby, upravíte dodaciu a fakturačnú adresu, upravíte obsah košíka, či zadáte kód zľavového kupónu. Zaškrtnutím súhlasu s obchodnými podmienkami a následným kliknutím na tlačítko “ Potvrdiť objednávku” odošlete objednávku. Po doručení objednávky poskytovateľovi, bude táto objednávka zaevidovaná v systéme poskytovateľa a vtedy zároveň vzniká obchodný vzťah medzi poskytovateľom a spotrebiteľom. Obratom obdržíte potvrdenie prijatia objednávky e-mailom a následne Vám bude potvrdené či Vami vybraný produkt je dostupný a to buď telefonicky, alebo elektronickom poštou. V prípade, že produkt nie je momentálne na sklade, resp. nie je možné ho dodať, budete o tejto skutočnosti bezodkladne informovaný elektronickou poštou, prípadne telefonicky.
1.4 Spotrebiteľ má právo stornovať objednávku bez poplatku do 24 hodín od objednania, a to prostredníctvom elektronickej pošty. Takúto storno objednávku považujeme za zrušenú. Pri zrušení objednávky je potrebné uviesť Vaše meno, e-mail a číslo objednávky. V prípade zrušenia objednávky neúčtujeme žiadne penále ani iné poplatky súvisiace so stornom objednávky. V prípade, že spotrebiteľ už zaplatil časť alebo celú kúpnu cenu, bude mu táto čiastka bez zbytočného odkladu – najneskôr však do 14 dní od stornovania, vrátená bezhotovostným prevodom na ním určený účet, pokiaľ sa s poskytovateľom nedohodne inak.
1.5 Pokiaľ spotrebiteľ po uskutočnení objednávky požaduje jej zmenu, je povinný túto skutočnosť oznámiť telefonicky alebo emailom do 24 hodín od záväznej objednávky, zmena objednávky podlieha súhlasu poskytovateľa, ktorý tieto zmeny zaznamená v pôvodnej objednávke spotrebiteľa, ak sa nedohodnú zmluvné strany na storne pôvodnej objednávky a uplatnení novej objednávky.
1.6 Obchodník má právo zrušiť objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti produktu, alebo nedostatku výrobných kapacít, ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať produkt spotrebiteľovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami, alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa so spotrebiteľom nedohodne na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude spotrebiteľ informovaný telefonicky alebo e-mailom a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené do 15 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s poskytovateľom nedohodne inak.
1.7 Zmluva bude uložená u poskytovateľa a spotrebiteľovi bude na požiadanie dostupná k nahliadnutiu u poskytovateľa. Jazyk zmluvy je slovenský.
1.8 Obchodník je viazaný zmluvou po dobu 30 dní od jej vytvorenia spotrebiteľom.
1.9 Vašu spokojnosť s nákupom zisťujeme prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je náš e-shop zapojený. Tie vám zasielame zakaždým, keď u nás nakúpite, pokiaľ v zmysle § § 62 zák. č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách, v znení neskorších predpisov neodmietnete zasielanie elektronickej pošty na účely priameho marketingu. Spracúvanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe nášho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní vašej spokojnosti s nákupom u nás. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie vašej spätnej väzby a analýz nášho trhového postavenia využívame sprostredkovateľa spracúvania, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.sk tomu na tieto účely môžeme odovzdávať informácie o kúpenom tovare a vašu e-mailovú adresu. Vaše osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade vašej námietky vám dotazník nebudeme ďalej zasielať.
UŽIVATEĽSKÝ ÚČET
- Na základe Vašej registrácie v rámci E-shopu môžete pristupovať do svojho Užívateľského účtu.
- Pri registrácii Užívateľského účtu je Vašou povinnosťou uviesť správne a pravdivo všetky zadávané údaje a v prípade zmeny ich aktualizovať.
- Prístup k Užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Ohľadom týchto prístupových údajov je Vašou povinnosťou zachovávať mlčanlivosť a nikomu tieto údaje neposkytovať. V prípade, že dôjde k ich zneužitiu, nenesieme za to žiadnu zodpovednosť.
- Užívateľský účet je osobný a nie ste teda oprávnený umožniť jeho využívanie tretími osobami. 4.5. Váš Užívateľský účet môžeme zrušiť, a to najmä v prípade, keď ho dlhšie než 1 rok nevyužívate, po Vašom odstúpení od Zmluvy či v prípade, kedy porušíte svoje povinnosti podľa Zmluvy.
- Užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia.
2. Dodacie podmienky
2.1 Vo všeobecnosti je doba dodania, alebo odberu produktu od 2 do 15 dní od dátumu overenia objednávky a splnenia platobných podmienok podľa objednávky. Dodacia doba je určená pri každom produkte samostatne. Deň objednávky sa nezapočítava do termínu dodania, ale až nasledujúci deň. Pri objednávke prijatej cez víkend sa ráta ako prvý deň, prvý pracovný deň. Ak si zákazník objedná rôzne produkty, s rôznou dobou dodania, budú mu doručené jednorázovo pričom ich doba dodania bude zodpovedať produktu s najdlhšou dobou dodania. Vo výnimočných prípadoch, keď niektoré druhy produktov nie sú na sklade a nie sú k dispozícii ani u výrobcov a dovozcov, môže byť dodacia lehota dlhšia. Pokiaľ by sa dodacia lehota predĺžila, bude spotrebiteľ včas o termíne dodania informovaný e-mailom alebo telefonicky. Pre potreby určenia počtu dní dodania sa počítajú pracovné dni.
2.2 Obchodník sa zaväzuje dodať správny druh a množstvo produktu, tak ako bolo uvedené v čase objednávky, na základe objednávky spotrebiteľa, za dohodnutú cenu. Ku každej objednávke bude priložená alebo odoslaná mailom faktúra.
2.3 Pokiaľ je doručená zásielka poškodená, spotrebiteľ spíše pri preberaní produktu reklamáciu s doručovateľom a bezodkladne o tejto skutočnosti informuje poskytovateľa. Následne pri riešení reklamácie je spotrebiteľ povinný poskytnúť maximálnu súčinnosť.
2.4 Spotrebiteľ sa zaväzuje prevziať si objednaný produkt a zaplatiť za objednaný produkt dojednanú cenu.
2.5 Bezdôvodné odmietnutie prijatia produktu alebo, ak zásielku nie je možné doručiť z iného dôvodu (napr. adresát neznámy), poskytovateľovi vzniká škoda a spotrebiteľ sa zaväzuje uhradiť poskytovateľovi zmluvnú pokutu vo výške 30 % z ceny objednaného produktu, najmenej však 30 €. Povinnosť prevziať produkt a uhradiť kúpnu cenu produktu tým nie je dotknutá.
2.6 O odoslaní zásielky je spotrebiteľ vopred informovaný e-mailom.
2.7 Tovar je kupujúcemu doručený do jedného až dvoch pracovných dní od expedície z nášho skladu (podľa zvoleného spôsobu dopravy).
2.7 V prípade zvolenia platobnej metódy „Prevod / vklad na účet“ alebo „PayPal“, GOPAY platobná karta alebo GOPAY bankový prevod, je tovar kupujúcemu expedovaný až po pripísaní prostriedkov na účet resp. po prijatí potvrdenia o zaplatení prostredníctvom platobného portálu PayPal alebo GOPAY.
2.8 Obchodník môže stornovať objednávku v prípade, ak je objednaný produkt nemožné prepraviť kuriérskou spoločnosťou z dôvodu nadrozmernej veľkosti produktu, alebo vyčerpaných kapacít u prepravcu, ak sa so spotrebiteľom nedohodne inak. Ak bola objednávka uhradená vopred, poskytovateľ vráti prostriedky späť na účet alebo bankomatovú kartu spotrebiteľovi do 7-10 pracovných dní.
Prehľad poplatkov za doručenie v závislosti od celkovej váhy zásielky:
Doprava zadarmo: pri objednávke nad 750 EUR s DPH a platbe bankovým prevodom vopred je doprava automaticky zadarmo.
GLS kuriér
• Do 3 kg – 5 EUR
• Do 15 kg – 6 EUR
• Do 30 kg – 7 EUR
• Do 40 kg – 8 EUR
GEIS CARGO (nad 50kg)
• Od 50kg do 75 kg - 15 EUR
• Od 75kg do 100kg - 25 EUR
• Od 100kg do 200kg - 30 EUR
• Od 200kg do 300kg - 35 EUR
• Od 300kg do 400kg - 45 EUR
• Od 400kg do 500kg - 60 EUR
• Od 500kg do 750kg - 75 EUR
• Od 750kg do 1,2t - 100EUR
PACKETA:
• Do 5 kg – 3,5 EUR
• Do 10 kg – 4,5 EUR
Uvedené ceny sú vrátane DPH.
DODANIE TOVARU, PRECHOD NEBEZPEČENSTVA NÁHODNEJ SKAZY A NÁHODNÉHO ZHORŠENIA A STRATY PREDMETU KÚPY
Tovar Vám bude dodaný spôsobom podľa Vašej voľby, pričom môžete vyberať z nasledujúcich možností:
a) Osobný odber na Našej prevádzkárni/iach, ktorých zoznam je dostupný na Našom webovom sídle
b) Osobný odber na výdajných miestach spoločnosti Packeta;
c) Dodanie prostredníctvom dopravných spoločností GLS a GEIS
Tovar je možné dodať iba v rámci Slovenskej republiky.
Tovar sme Vám povinní dodať bezodkladne, najneskôr však v lehote 30 dní odo dňa uzavretia Zmluvy, pokiaľ sa nedohodneme inak. Tovar je dodaný v okamihu, keď ho prevezmete alebo ho prevezme Vami určená osoba, alebo keď ho odovzdáme prepravcovi, ktorého ste poverili Vy mimo možností prepravy, ktorú sme Vám ponúkli. Ak si Tovar vyžaduje montáž alebo inštaláciu z Našej strany, Tovar sa považuje za dodaný až dokončením montáže alebo inštalácie. Tovar s digitálnymi prvkami sa považuje za dodaný okamihom, keď je Vám sprístupnený na stiahnutie a inštaláciu príslušný digitálny obsah alebo digitálna služba, alebo ak ide o nepretržité dodávanie digitálneho obsahu alebo poskytovanie digitálnej služby počas dohodnutej doby, okamihom začatia jeho sprístupňovania Vašej osobe.
Pri plnení Zmluvy môžu nastať také skutočnosti, ktoré budú mať vplyv na termín dodania Vami objednaného Tovaru. O zmene termínu dodania a o novom predpokladanom termíne dodania objednaného Tovaru Vás budeme e-mailom bezodkladne informovať, pričom Vaše právo odstúpiť od Zmluvy týmto nie je dotknuté. Súčasťou Nášho oznámenia o novom termíne dodania Tovaru je aj Naša žiadosť adresovaná Vám na vyjadrenie, či trváte na dodaní Vami objednaného Tovaru v novom termíne.
V prípade osobného odberu na Našej prevádzkárni Vás vždy o možnosti vyzdvihnutia Tovaru budeme informovať prostredníctvom e-mailu.
Pri preberaní Tovaru od dopravcu je Vašou povinnosťou skontrolovať neporušenosť obalu Tovaru a v prípade akéhokoľvek poškodenia túto skutočnosť bezodkladne oznámiť dopravcovi a Nám. V prípade, že došlo k poškodeniu obalu, ktoré svedčí o neoprávnenej manipulácii a vstupu do zásielky, nie je Vašou povinnosťou Tovar od dopravcu prevziať.
Tovar ste povinný prevziať v dohodnutom mieste a čase. Ak si doručovaný Tovar neprevezmete podľa predchádzajúcej vety, e-mailom Vám oznámime, kde si môžete Tovar prevziať, vrátane lehoty na jeho prevzatie alebo Vám Tovar na základe Vašej písomnej žiadosti zaslanej najneskôr do 14 dní od kedy ste si mali Tovar prevziať, opätovne doručíme, pričom sa zaväzujete nám uhradiť všetky náklady spojené s opätovným doručením Tovaru na Vaše požiadanie. V prípade, kedy porušíte svoju povinnosť prevziať Tovar, s výnimkou prípadov podľa bodu 6.4 týchto Podmienok, nemá to za následok porušenie Našej povinnosti Vám Tovar doručiť. Zároveň to, že Tovar neprevezmete, nie je dôvodom pre odstúpenie od Zmluvy medzi Nami a Vami. Ak Tovar neprevezmete ani v dodatočnej lehote, vzniká Nám právo od Zmluvy odstúpiť z dôvodu Vášho podstatného porušenia Zmluvy. Ak sa rozhodneme predmetné právo vykonať, je odstúpenie účinné v deň, kedy Vám toto odstúpenie doručíme. Odstúpenie od Zmluvy nemá vplyv na nárok na náhradu vzniknutej škody v sume skutočných nákladov na pokus o doručenie Tovaru na Vaše požiadanie, prípadne ďalšieho nároku na náhradu škody, ak vznikne.
Ak je z dôvodov vzniknutých na Vašej strane Tovar doručovaný opakovane alebo iným spôsobom, než bolo v Zmluve dohodnuté, je Vašou povinnosťou nahradiť Nám náklady s týmto opakovaným doručením na Vaše požiadanie spojené. Platobné údaje pre zaplatenie týchto nákladov Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve a sú splatné do 14 dní od doručenia e-mailu.
Nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty Tovaru na Vás prechádza v okamihu dodania Tovaru. V prípade, keď Tovar neprevezmete alebo ho prevziať odmietnete, s výnimkou prípadov podľa týchto Podmienok, prechádza na Vás nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia a straty Tovaru v okamihu, kedy ste mali možnosť ho prevziať, ale z dôvodov na Vašej strane k prevzatiu nedošlo. Prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia a straty Tovaru pre Vás znamená, že od tohto okamihu nesiete všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením Tovaru.
3. Cena a platobné podmienky
3.1 Cena uvedená za objednávku je konečná a nie sú už účtované žiadne ďalšie doplatky. Ceny produktov sú zobrazené pri každom produkte. Ceny produktov môžu podliehať zmenám i bez predchádzajúceho ohlásenia. Poskytovateľ si vyhradzuje právo zmeny cien v nadväznosti na zmeny cien výrobcov, dovozcov a pod. Súčasťou celkovej ceny za objednávku, sú aj poplatky za dopravu a spôsob platby, ktoré sú uvedené pri tvorbe objednávky. Všetky uvádzané ceny sú konečné. Sme platcami DPH.
3.2 Spotrebiteľ uhrádza platbu podľa svojho výberu:
• Dobierka – platba pri prevzatí balíka na pošte, resp. platba kuriérovi pri doručení balíka (možnosti platby kuriérovi – hotovosť, platobná karta)
• Prevod / vklad na účet 5032272273/0900 (Slovenská Sporiteľna)
• PayPal – platba prostredníctvom medzinárodného platobného portálu
• Platobná brána GOPAY - platba kartou alebo okamžitým prevodom ONLINE
Pri platbe prevodom / vkladom na účet alebo PayPalom získava spotrebiteľ dodatočnú zľavu 1 EUR vrátane DPH.
3.3 Zľavy a akcie
Spotrebiteľ má nárok na nasledovné zľavy a akcie:
• Registračná zľava – jednorazová zľava 5% pri prvej registrácii spotrebiteľa v našom e-shope. Zľava sa vypočíta z ceny vybraných produktov, vynímajúc poplatky za dopravu a platbu a uplatní sa pri spracovaní objednávky. Na priznanie zľavy je potrebné uviesť zľavový kupón, ktorý Vám príde do mailu pri vytváraní prvej objednávky. Podmienkou priznania zľavy je registrácia kupujúceho a byť pri vytváraní objednávky prihlásený.
• Doprava zadarmo – pri celkovej hodnote objednávky nad 100 EUR vrátane DPH nebude spotrebiteľovi účtovaný poplatok za dopravu. Podmienkou priznania zľavy je celková hmotnosť zásielky do 15 kg. Zľava bude uplatnená automaticky pri vytváraní objednávky.
• Kupónové zľavy – jednorazová alebo časovo ohraničená zľava prostredníctvom kupónov uverejnovaných na stránkach e-shopu a facebookovskej stránke. Podmienkou priznania zľavy je celková hmotnosť zásielky do 15 kg. Zľava sa vypočíta z celkovej hodnoty objednávky, vynímajúc poplatky za dopravu a platbu. Zľava sa uplatňuje prostredníctvom zľavového kupónu pri zadávaní objednávky. Kód zľavového kupónu bude zverejnený spolu s výškou zľavy a podmienkami použitia kupónu.
3.4 Informácie poskytnuté prostredníctvom objednávkového formulára, slúžia výlučne pre potrebu poskytnutia konkrétnej služby a nebudú ďalej poskytované tretím osobám, ani inak komerčne využívané.
3.5 Poskytovateľ si vyhradzuje právo zmeny prepravcu, pri nezmenej cene pre spotrebiteľa
Prehľad poplatkov za platby
• Dobierka – 1 EUR
• Prevod / vklad na účet – 0 EUR
• PayPal – 0 EUR
• GO PAY - -0,5 EUR
4. Preberanie produktu
4.1 Spotrebiteľ sa zaväzuje prevziať produkt v dohodnutom termíne na adrese uvedenej na objednávke.
4.2 Pri preberaní produktu je spotrebiteľ povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená a zničená, spotrebiteľ je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať poskytovateľa a so zasielateľskou spoločnosťou spísať “Zápis o škode na zásielke“. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie produktu nebudú akceptované.
4.3 Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke práva k produktom až uhradením plnej ceny a ďalších peňažných čiastok dohodnutých v kúpnej zmluve na diaľku na účet poskytovateľa. Do doby prechodu vlastníckych práv z poskytovateľa na spotrebiteľa, ktorý má produkt v držbe, má spotrebiteľ všetky povinnosti uschovateľa veci a produktov a je povinný produkty a služby na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ich tak, aby boli za každých okolností identifikovateľné ako produkt poskytovateľa.
4.4 Obchodník je oprávnený požadovať splnenie záväzkov, najmä uhradenie ceny za produkty a služby, a to bez ohľadu na to, že vlastníctvo k produktu a služby ešte neprešlo na spotrebiteľa.
4.5 Nebezpečenstvo škody na produktoch prechádza na spotrebiteľa momentom prevzatia spotrebiteľom alebo jeho splnomocnencom.
5. Odstúpenie od zmluvy
5.1. K odstúpeniu od Zmluvy, teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi Nami a Vami od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach Podmienok, v ktorých je možnosť odstúpenia výslovne uvedená.
5.2. V prípade, že ste Spotrebiteľ, máte v súlade s ustanovením § 20 Zákona o ochrane spotrebiteľa právo odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru, resp. uzavretia Zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby, resp. uzavretia Zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý dodávame inak ako na hmotnom nosiči . V prípade, že sme uzavreli Zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko druhov Tovaru alebo dodanie niekoľkých častí Tovaru, začína táto lehota plynúť až dňom prevzatia poslednej časti Tovaru, a v prípade, že sme uzavreli Zmluvu, na základe ktorej Vám budeme Tovar dodávať pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom prevzatia prvej dodávky. Od Zmluvy môžete odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom (najmä zaslaním e-mailu alebo listu na Naše adresy uvedené pri Našich identifikačných údajoch v Podmienkach). Pre odstúpenie môžete využiť aj vzorový formulár poskytovaný z Našej strany, ktorý tvorí prílohu č. 2 Podmienok. Ste oprávnený odstúpiť od Zmluvy aj len vo vzťahu ku konkrétnemu Tovaru alebo Tovarom, ak sme na základe Zmluvy dodali alebo poskytli viacero Tovarov. Účinky odstúpenia od Zmluvy sa vzťahujú aj na prípadnú každú doplnkovú zmluvu k Zmluve, to neplatí ak sa výslovne dohodneme inak. Po obdŕžaní oznámenia o odstúpení od Zmluvy Vám e-mailom alebo na trvanlivom médiu bezodkladne poskytneme Naše potvrdenie o jeho doručení.
5.3. V prípade, že ste Spotrebiteľ a nedodáme Vám Tovar včas, ste oprávnený od Zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak (i) Vám odmietneme Tovar dodať, (ii) včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia Zmluvy, (iii) ste Nám pred uzavretím Zmluvy oznámili, že včasné dodanie je mimoriadne dôležité.
5.4. Ani ako Spotrebiteľ však nemôžete od Zmluvy odstúpiť v prípadoch, keď je predmetom Zmluvy:
a) poskytnutie služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy s Vaším výslovným súhlasom a zároveň ste vyhlásili, že
ste bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu strácate právo na odstúpenie od Zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak ste podľa Zmluvy povinný zaplatiť Cenu;
b) predaj Tovaru, ktorého Cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý nemôžeme ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy;
c) predaj alkoholických nápojov, ktorých Cena bola dohodnutá v čase uzatvorenia Zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich Cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré nemôžeme ovplyvniť;
d) predaj Tovaru, ktorý bol zhotovený podľa vašich špecifikácií alebo ktorý bol vyrobený pre Vás na mieru;
e) predaj Tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze a Tovar, ktorý bol po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným;
f) predaj Tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;
g) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru predávaných v ochrannom obale, ak došlo po dodaní Tovaru k porušeniu pôvodného obalu;
h) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe zmluvy o predplatnom;
i) dodanie digitálneho obsahu, ak nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol dodaný s Vašim predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy a My sme Vám oznámili, že nemáte právo na odstúpenie od Zmluvy.
5.5. Lehota na odstúpenie podľa Podmienok sa považuje za zachovanú, ak Nám v jej priebehu (najneskôr však v jej posledný deň) odošlete oznámenie, že od Zmluvy odstupujete.
5.6. V prípade odstúpenia od Zmluvy Vám bude Cena vrátená do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení na Váš bankový účet, z ktorého bola pripísaná, prípadne na Váš bankový účet zvolený v odstúpení od Zmluvy. Suma však nebude vrátená skôr, než Nám Tovar vrátite či preukážete, že došlo k jeho zaslaniu späť Nám. Tovar Nám prosím vracajte čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu.
5.7. V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa Podmienok ste povinný v lehote do 14 dní od odstúpenia Nám Tovar zaslať, odovzdať Tovar Nám alebo Nami poverenej osobe na prevzatie Tovaru, pričom nesiete náklady na vrátenie Tovaru k Nám. To neplatí ak sa dohodneme, že si Tovar vyzdvihneme osobne alebo prostredníctvom Nami poverenej osoby. Lehota je zachovaná, ak bol Tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Vy máte naopak nárok na to, aby sme Vám vrátili Cenu za dopravu, ale len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu dodania Tovaru, ktorý sme pre dodanie Tovaru ponúkali. Uvedené v prvej vete tohto bodu platí aj pre vrátenie hmotného nosiča, na ktorom Vám bolo dodané Digitálne plnenie v rámci Zmluvy na poskytnutie digitálneho plnenia. Po Vašom odstúpení od Zmluvy na poskytnutie digitálneho plnenia sme tiež oprávnení zamedziť Vám v ďalšom používaní Digitálneho plnenia, najmä, obmedzením prístupu k Digitálnemu plneniu alebo zrušením Vášho užívateľského účtu. Ak je predmetom Zmluvy, od ktorej odstupujete poskytovanie služby, ste povinný Nám uhradiť Cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy, ak ste pred poskytnutím plnenia udelili výslovný súhlas so začatím poskytovania služby.
5.8. Za škodu zodpovedáte v prípadoch, kedy bude Tovar poškodený v dôsledku Vášho nakladania s ním inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti. Spôsobenú škodu Vám v takom prípade vyúčtujeme potom, čo Nám Tovar bude vrátený a splatnosť vyúčtovanej čiastky je 14 dní.
5.9. My sme oprávnení odstúpiť od Zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti Tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ Tovaru dohodnutého v Zmluve prerušil výrobu alebo vykonal závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia Našich povinností zo Zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého Nášho úsilia, ktoré možno od Nás spravodlivo požadovať, nie sme schopní Vám Tovar dodať v lehote určenej týmito Podmienkami. V týchto prípadoch sme povinní Vás o tejto skutočnosti bez zbytočného odkladu informovať a vrátiť Vám už uhradenú Celkovú cenu za Tovar, a to v lehote 14 dní od dňa oznámenia o odstúpení od Zmluvy. Uhradenú Celkovú cenu za Tovar Vám vrátime rovnakým spôsobom akým ste Celkovú cenu uhradil Vy, pričom tým nie je dotknuté právo sa s Vami dohodnúť na inom spôsobe vrátenia platby, ak v súvislosti s tým Vám nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
5.10. Od Zmluvy sme oprávnení odstúpiť aj v prípade, ak ste Tovar neprevzali do 5 pracovných dní odo dňa, keď Vám vznikla povinnosť Tovar prevziať.
odstúpenie od zmluvy - formulár
6. Záruka a reklamácia
6.1 Záručná doba je uvedená pri každom produkte min však 24 mesiacov. Záručné podmienky sa riadia ustanoveniami Občianskeho zákonníka č. 40/1964 Zb. v platnom znení. Záručná doba plynúť dňom prevzatia produktu spotrebiteľom. Dôkladne si uschovajte doklad o prevzatí (zaplatení) produktu.
6.2 V prípade, že ste od nás dostali produkt, ktorý je poškodený alebo nefunkčný, čo najskôr uplatnite reklamáciu. Po doručení reklamovaného produktu poskytovateľovi bude spotrebiteľ e-mailom o tejto skutočnosti bezodkladne informovaný. Poskytovateľ rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní a bez zbytočného odkladu vyrozumie o tom spotrebiteľa formou elektronickej pošty, pokiaľ sa spolu nedohodnú inak. Zároveň bude spotrebiteľovi doručený prostredníctvom e-mailu a následne doporučenou poštou reklamačný protokol. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu produktu rozhodne poskytovateľ o reklamácii najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu produktu za nový produkt. Produkt musí byť zaslaný kompletne, tak ako bol prevzatý od poskytovateľa. K reklamovanému produktu musia byť priložené všetky listiny, ktoré spotrebiteľ s produktom dostal (faktúra, doklad o prebraní produktu, prípadne záručný list a iné). Reklamovaný produkt musí byť riadne vyčistený.
6.3 Práva spotrebiteľa vyplývajúce zo zodpovednosti za chyby produktu sa rozlišujú podľa toho o aké chyby ide. Ak ide o chybu odstrániteľnú, má spotrebiteľ právo:
- na odstránenie chyby bezplatne, včas a riadne
- na výmenu produktu, alebo ak sa chyba týka len súčasti produktu, výmenu súčasti, ak tým poskytovateľovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu produktu alebo závažnosť chyby.
Poskytovateľ môže vždy namiesto odstránenia chyby vymeniť chybný produkt za bezchybnú, ak to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.
Ak ide o chybu neodstrániteľnú, ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako produkt bez chyby má spotrebiteľ právo:
- na výmenu produktu
- na odstúpenie od zmluvy /vrátenie peňazí/
- tie isté práva prislúchajú spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné chyby, avšak spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa chyby po oprave alebo pre väčší počet chýb produkt riadne užívať. O opätovné vyskytnutie sa chyby po oprave pôjde v prípade, keď sa rovnaká chyba , aká bola v záručnej dobe najmenej 2-krát odstraňovaná, vyskytne opätovne. O väčší počet chýb pôjde v prípade, keď produkt má súčasne najmenej 3 odstrániteľné chyby, pričom každá z týchto chýb bráni v riadnom užívaní produktu.
Ak ide o neodstrániteľné chyby za ktorú poskytovateľ zodpovedá , pri ktorých možno produkt užívať, , ma spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny produktu
6.4 Spotrebiteľ je povinný si produkty pri prevzatí riadne skontrolovať a prezrieť. V prípade, ak objaví na produktoch chyba, je povinný ich bez zbytočného odkladu oznámiť poskytovateľovi. Ak spotrebiteľ produkty neprezrie alebo inak nezabezpečí, aby boli prezreté pri prevzatí, môže uplatniť nároky z chýb zistiteľných pri tejto prehliadke len ak preukáže, že produkty mali chybu už v dobe jeho prevzatia. Prehliadku je spotrebiteľ povinný uskutočniť tak, aby zistil akékoľvek chyby, ktoré je možno zistiť pri vynaložení riadnej starostlivosti.
6.5 Pred prvým použitím produktu je spotrebiteľ povinný riadne preštudovať všetky dodané dokumenty a to najmä záručné podmienky vrátane príslušnej užívateľskej príručky, alebo ďalších dokumentov dodaných k produktu, nakoľko tieto môžu obsahovať dôležité informácie pre spotrebiteľa. V prípade používania produktu v rozpore s užívateľskou príručkou alebo nedodržania skladovacích podmienok produktu nesie spotrebiteľ všetky dôsledky, ktoré mu týmto vzniknú, sám a ich následná reklamácia bude pravdepodobne posúdená ako neoprávnená.
6.6 Záruka sa nevzťahuje na chyby vzniknuté opotrebovaním spôsobeným obvyklým používaním produktu, chybnou obsluhou, neodborným alebo neoprávneným zásahom, ako aj použitím, údržbou alebo inštaláciou, ktoré sú v rozpore s užívateľskou príručkou. Takisto nebude záruka uznaná v prípade mechanického poškodenia vinou spotrebiteľ, poškodenia spôsobného nadmerným alebo nevhodným používaním, zanedbaním starostlivosti o produkt, vniknutím cudzích látok do produktu alebo poškodením spôsobeným vyššou mocou. Na produkt s porušenými ochrannými pečaťami, nálepkami, sériovými číslami alebo na produkt nesúci znaky nekvalifikovanej opravy sa záruka nevzťahuje.
6.7 Poskytovateľ nezodpovedá za prípadné chyby, na ktoré bol spotrebiteľ pred uzatvorením zmluvy upozornený a súčasné prevzatie produktu neodmietol. Ak sa jedná o veci použité, nezodpovedá poskytovateľ za chyby zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktoré mala vec pri prevzatí spotrebiteľom.
6.8 Na produkt predávaný za nižšiu cenu sa záruka nevzťahuje na chyby, pre ktoré bola nižšia cena dohodnutá.
6.9 Reklamovať je možné len chybu produktu, nie jeho vlastnosť. Omyl spotrebiteľa napríklad vo farbe, rozmeroch, materiáli a p. nie je chybou produktu a nie je možné ho reklamovať.
6.10 Reklamácia musí byť uplatnená tak, aby z nej bolo zrejmé, akú chybu spotrebiteľ reklamuje. Chybu produktu je teda potrebné vytknúť. Na reklamácie bez vytknutia chyby sa neprihliada.
6.11 Poskytovateľ poskytuje záruku 24 mesiacov za akosť dodaného produktu. Zárukou za akosť preberá poskytovateľ záväzok, že dodaný produkt bude po záručnú dobu spôsobilý pre použitie k obvyklému účelu, alebo že si zachová obvyklé vlastnosti.
7. PRÁVA ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY
7.1. Úvodné ustanovenie k zodpovednosti za vady
7.1.1. V prípade, že ste Podnikateľom zaväzujeme sa, že Vám Tovar dodáme v dohodnutej kvalite, množstve a bez vád.
7.1.2. V prípade, že ste Spotrebiteľom zaväzujeme sa, že Vám Tovar dodáme v súlade so všeobecnými požiadavkami podľa § 617 Občianskeho zákonníka a dohodnutými požiadavkami podľa § 616 Občianskeho zákonníka prezentovanými vlastnosťami Vami objednaného Tovaru na Našom E-shope alebo na Našich propagačných materiáloch vo vzťahu k dodávaného Tovaru, a bez vád. Tovar nemusí byť v súlade so všeobecnými požiadavkami podľa § 617 Občianskeho zákonníka, ak pri uzatvorení Zmluvy sme Vás s tým výslovne oboznámili, že určitá vlastnosť nezodpovedá takým všeobecným požiadavkám a vy ste s tým výslovne a osobitne súhlasili.
7.1.3. Predaný Tovar je v súlade so všeobecnými požiadavkami podľa § 617 Občianskeho zákonníka ak:
a) je vhodný na všetky účely, na ktoré sa Tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované;
b) zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré sme Vám sprístupnili pred uzavretím Zmluvy;
c) je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môžete dôvodne očakávať;
7.1.4. d) je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (životnosť), aké sú bežné pre Tovar rovnakého druhu a aké môžete dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predaného Tovaru s prihliadnutím na akékoľvek naše verejné vyhlásenie alebo verejné vyhlásenie inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii Tovaru alebo na jeho označení, pričom za výrobcu sa považuje zhotoviteľ Tovaru, dovozca Tovaru na trhu Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na Tovar umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie. Zodpovedáme za vady, ktoré má Tovar pri jeho dodaní v rozsahu Nášho záväzku uvedeného v čl. 7.1.1. alebo 7.1.2. týchto Podmienok.
7.1.5. Ak ste Podnikateľom za vady Tovaru nezodpovedáme v nasledovných prípadoch:
7.1.5.1. ak ste boli o existujúcich vadách poučený alebo ste o vadách museli vedieť na základe okolností uzavretia Zmluvy a tieto vady nie sú v rozpore s dohodnutými vlastnosťami Tovaru;
7.1.5.2. ak vady Tovaru vznikli po tom ako ste Tovar prevzali, za predpokladu, že vady nevznikli porušením Našich povinností alebo ste si mali Tovar možnosť prevziať podľa čl. 6. týchto Podmienok a bez právneho dôvodu ste prevzatie Tovaru odmietli alebo ste Tovar neprevzali;
7.1.5.3. ak ste zjavné vady Tovaru nevytkli včas podľa čl. 7.3.1. týchto Podmienok;
7.1.5.4. ak ste skryté vady Tovaru nevytkli včas podľa čl. 7.3.2. týchto Podmienok;
7.1.5.5. pri použitom Tovare nezodpovedáme za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri Tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedáme za vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia cena.
7.1.6. Ak ste Spotrebiteľom za vady a vlastnosti Tovaru nezodpovedáme v prípadoch ak:
7.1.6.1. ste vady Tovaru nevytkli včas v lehote uvedenej v bode 7.4.1. týchto Podmienok;
7.1.6.2. vlastnosti Tovaru nezodpovedajú všeobecným požiadavkam podľa § 617 Občianskeho zákonníka, pričom ste boli Nami o tejto skutočnosti jasne písomne poučený a osobitne ste vyjadrili výslovný písomný súhlas s uvedeným nesúladom;
ide o zmluvu na kúpu Tovaru s digitálnymi prvkami alebo na zmluvu o poskytnutí digitálneho plnenia
7.1.6.3. a vady Tovaru vznikli v dôsledku nesprávnej inštalácie alebo nenainštalovania potrebných aktualizácii, ak sme Vám zabezpečili dodanie takýchto aktualizácií, informovali Vás o ich dostupnosti a dôsledkoch pre prípad, ak si ich nenainštalujete;
7.1.6.4. a nenainštalovanie alebo nesprávna inštalácia potrebných aktualizácii v dôsledku, ktorej vznikli vady na Tovare, nebola spôsobená nedostatkami v Nami poskytnutom návode na ich inštaláciu;
7.1.7. Všeobecná záručná doba je 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť od momentu prevzatia Tovaru z Vašej strany.
7.1.8. Ak dôjde k výmene Tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového Tovaru z Vašej strany.
7.1.9. Vaše práva zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak ich neuplatníte v záručnej dobe. Avšak práva zo zodpovednosti za vady pri Tovare, ktorý sa rýchlo kazí, musíte uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe, inak Vaše práva zaniknú.
7.2. Predaný Tovar má vady, ak nie je v súlade s dohodnutými požiadavkami a všeobecnými požiadavkami podľa bodov vyššie alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva. Zaručujeme, že v dobe prechodu nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia a straty Tovaru podľa bodu 6.8 Podmienok je Tovar bez vád, najmä, že:
a) zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite a má vlastnosti, ktoré sme si s Vami dohodli, a pokiaľ neboli výslovne dohodnuté, potom také, ktoré sme pri popise Tovaru uviedli, prípadne také, ktoré možno vzhľadom na povahu Tovaru rozumne očakávať;
b) je vhodný na účely, ktoré sme uviedli alebo na účely, ktoré sú pre Tovar tohto typu obvyklé a je funkčný;
c) vyznačuje sa vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom, s ktorým sa Tovar rovnakého druhu bežne používa, bez potreby zmeny predaného Tovaru, hardvéru alebo softvéru (kompatibilita) a vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom odlišnými od tých, s ktorými sa Tovar rovnakého druhu bežne používa (interoperabilita);
d) je dodaný so všetkým príslušenstvom a návodmi, ak je tak dohodnuté s Vami v Zmluve;
e) sú dodané aktualizácie vymedzené v Zmluve, ak ide o Tovar s digitálnymi prvkami.
7.3. Podmienky uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady (reklamácie) osobitne pre Podnikateľov
7.3.1. Je Vašou povinnosťou oznámiť a vytknúť vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ste ju mohli zistiť, najneskôr však do 3 dní od prevzatia Tovaru.
7.3.2. Právo zo zodpovednosti za iné vady (skryté), ste povinný uplatniť spôsobom podľa bodu 7.5.1. nižšie bez zbytočného odkladu po tom, čo ste vadu na Tovare zistili, najneskôr však do uplynutia záručnej doby.
7.3.3. Ak je Vám Tovar doručený v porušenom alebo poškodenom obale alebo je zásielka zjavne príliš ľahká, žiadame Vás, aby ste takýto Tovar od dopravnej spoločnosti nepreberali a aby ste nám túto skutočnosť bezodkladne oznámili na telefónnom čísle 0911 582 555 alebo e-mailom na elektro-siete@elektro-siete.sk. V prípade zistenia zjavných vád (napr. mechanického poškodenia) ste povinný bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu spôsobom podľa bodu 7.5.1. nižšie. Na neskoršie uplatnenú reklamáciu z dôvodu zjavných vád na Tovare, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti Tovaru, nebudeme prihliadať.
7.3.4. Záruka sa vzťahuje na všetky vady Tovaru opísané v bode 7.2.. a/alebo v rozpore s naším záväzkom v bode 7.1.1a. týchto Podmienok.
7.3.5. Nie ste oprávnený uplatniť si právo zo zodpovednosti za vadu v prípade, ak za vady nezodpovedáme v zmysle bodu 7.1.5. týchto Podmienok alebo podľa právnej úpravy platnej a účinnej v čase uzatvorenia Zmluvy alebo ak ste o vade vedeli pred prevzatím Tovaru, resp. sme Vás na ňu upozornili alebo Vám z toho dôvodu bola poskytnutá primeraná zľava z Ceny Tovaru.
7.4. Podmienky uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady (reklamácie) osobitne pre Spotrebiteľov
7.4.1. Máte nárok uplatniť Vaše práva zo zodpovednosti za vady, ktoré sa vyskytnú pri prevzatom Tovare v lehote 2 mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do 24 mesiacov od dodania Tovaru. Ak je predmetom kúpy Tovar s digitálnymi prvkami, pri ktorom sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, zodpovedáme za každú vadu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas 2 rokov od dodania Tovaru s digitálnymi prvkami.
7.4.2. Ak je Vám Tovar dodaný v porušenom alebo poškodenom obale alebo je zásielka zjavne príliš ľahká, odporúčame Vám, aby ste takýto Tovar od dopravnej spoločnosti nepreberali a aby ste nám túto skutočnosť bezodkladne oznámili na telefónnom čísle 0911 582 555 alebo e-mailom na elektro-siete@elektro-siete.sk. Ak sa rozhodnete takúto zásielku prebrať, je nutné v prítomnosti dopravcu zásielku skontrolovať a uistiť sa, že nechýbajú žiadne položky Tovaru a že sú všetky položky Tovaru v poriadku. Ak zistíte, pri kontrole zásielky podľa predchádzajúcej vety, že stav alebo počet položiek objednaného Tovaru nie je v súlade s tým, čo ste si objednali, odporúčame Vám spísať s dopravcom Zápis o poškodení zásielky alebo vytknúť takýto nedostatok v preberacom protokole dopravcu.
7.4.3. V prípade dodatočného zistenia zjavných vád po prebratí Tovaru (napr. mechanického poškodenia, chýbajúci Tovar alebo jeho položky, nesprávny Tovar alebo jeho položky) Vás žiadame bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu spôsobom podľa bodu 7.5.1. nižšie. Neskoršie uplatnenú reklamáciu z dôvodu zjavných vád na Tovare, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti Tovaru, sme oprávnení odmietnuť.
7.4.4. Nie ste oprávnený uplatniť si právo zo zodpovednosti za vady v prípade, ak za vady nezodpovedáme v zmysle bodu 7.1.6. týchto Podmienok alebo podľa právnej úpravy platnej a účinnej v čase uzatvorenia Zmluvy.
7.4.5. Právo zo zodpovednosti za vady, ste oprávnený uplatniť spôsobom podľa bodu 7.5.1. a v lehote uvedenej v bode 7.4.1 týchto Podmienok.
7.5. Uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady (reklamácie)
7.5.1. V prípade, že bude mať Tovar vadu, teda najmä ak nebude splnená niektorá z podmienok podľa bodu 7.1 7.1., môžete Nám takú vadu oznámiť a uplatniť práva zo zodpovednosti za vady (teda Tovar reklamovať) zaslaním e-mailu, či listu na Naše adresy uvedené pri Našich identifikačných údajoch, prípadne osobne na Našej prevádzkarni/iach, ktorých zoznam je dostupný na našom webovom sídle. Pre reklamáciu môžete využiť aj vzorový formulár poskytovaný z Našej strany, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto Podmienok.
7.5.2. Vo Vašom oznámení, ktorým si uplatňujete reklamáciu uveďte predovšetkým popis vady Tovaru a Vaše identifikačné údaje, vrátane e-mailu, na ktorý mate záujem dostať vyrozumenie o spôsobe vybavenia reklamácie, a tiež uveďte, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady, špecifikovaných v bode .7.6.3. až .6.8., si uplatňujete.
7.5.3. Pri uplatnení reklamácie nám predložte aj doklad o kúpe Tovaru (faktúru), a to za účelom preukázania jeho kúpy u Nás, inak nie sme povinní Vašu reklamáciu uznať.
7.5.4. Za deň uplatnenia reklamácie považujeme deň doručenia vadného Tovaru spolu s príslušnými dokladmi (podľa bodu 7.5.3). V prípade, ak je Vaše podanie, ktorým si uplatňujete reklamáciu, neúplné (najmä nečitateľné, nejasné, nezrozumiteľné, neobsahuje požadované dokumenty a pod.), písomne, najmä e-mailom si od Vás vyžiadame doplnenie podanej reklamácie. V tomto prípade reklamačné konanie začína v deň doručenia Vášho doplneného podania.
7.5.5. Keď nám bude doručená Vaša reklamácia alebo Vaše doplnenie podanej reklamácie, tak Vám bezodkladne vystavíme písomné potvrdenie o prijatí reklamácie, resp. potvrdenie o vytknutí vady. V potvrdení uvedieme najkratšiu možnú lehotu určenú podľa bodu 7.6.1., v ktorej odstránime vytknutú vadu Tovaru.
7.5.6. Ak nedoplníte podanú reklamáciu v zmysle bodu 7.5.4. tohto článku bez zbytočného odkladu, najneskôr do 10 dní odo dňa doručenia Našej výzvy podľa bodu 7.5.4. tohto článku, budeme považovať Vaše podanie za neopodstatnené a pokiaľ sú požadované chýbajúce informácie, na ktorých doplnenie ste boli vyzvaní, nevyhnutné pre vybavenie reklamácie, môžeme rozhodnúť, že sa takouto neúplnou reklamáciou nebudeme zaoberať.
7.6. Vybavenie reklamácie
7.6.1. Na základe Vášho rozhodnutia, ktorý zo spôsobov odstránenia vady špecifikovaných v bode 7.6.3. a 7.6.4. až 7.6.8uplatňujete, vadu odstránime v primeranej lehote, ktorú potrebujeme na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady, a ktorá nepresiahne viac ako 30 dní odo dňa uplatnenia Vašej reklamácie, resp. odo dňa vytknutia vady. Spotrebiteľskú záruku podľa § 626 Občianskeho zákonníka neposkytujeme. . Vami zvolený spôsob odstránenia vady nie sme povinní akceptovať, ak Vami zvolený spôsob nie
je možný alebo by nám spôsobil neprimerané náklady s prihliadnutím na Cenu Tovaru a závažnosť vady.
7.6.2. Iba vo výnimočných prípadoch a z objektívnych dôvodov môžeme lehotu na odstránenie vady uvedenú v potvrdení o prijatí vytknutia vady predĺžiť o najkrajší čas potrebný na odstránenie vady. O takomto predĺžení lehoty na odstránenie vady Vás písomne informujeme.
7.6.3. Ak ide o vadu, ktorú môžeme odstrániť jej opravou, máte právo, aby bola vada bezplatne, včas a riadne opravená na Naše náklady.
7.6.4. Namiesto odstránenia vady jej opravou môžete požadovať výmenu Tovaru.
7.6.5. Namiesto odstránenia vady Tovaru jej opravou môžeme vždy vymeniť vadný Tovar za bezvadný, ak Vám to nespôsobí závažné ťažkosti.
7.6.6. Po uplynutí lehoty na odstránenie vady máte právo na primeranú zľavu z Ceny Tovaru alebo môžete odstúpiť od Zmluvy. Rovnaké práva máte tiež aj v prípadoch, ak vadu neopravíme alebo Tovar nevymeníme, odmietneme opraviť alebo vymeniť Tovar z dôvodu, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady, Tovar má naďalej rovnaké vady napriek jeho oprave alebo výmene alebo Vás informujeme o tom, že vadu nie je možné opraviť alebo Tovar vymeniť v primeranej lehote alebo bez toho aby sme Vám spôsobili závažné ťažkosti. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného Tovaru a hodnoty, ktorú by Tovar mal, ak by bol bez vád. Kúpnu cenu alebo vyplatenie zľavy z kúpnej ceny Vám vyplatíme rovnakým spôsobom, aký ste použili pri úhrade kúpnej ceny, pokiaľ sa výslovne nedohodneme na inom spôsobe úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znášame My. Od Zmluvy podľa bodu 7.6.6 nemôžete odstúpiť, ak ste sa spolupodieľali na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Ak sa Zmluva týka viacerých Tovarov, môžete odstúpiť o Zmluvy len vo vzťahu k vadnému Tovaru. Vo vzťahu k ostatným Tovarom môžete odstúpiť od Zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že budete mať záujem ponechať si ostatné Tovary bez vadného Tovaru.
7.6.7. Ak ide o vadu Tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby ste Tovar mohli riadne užívať ako Tovar bez vady, máte právo na výmenu Tovaru alebo máte právo od Zmluvy odstúpiť. Tie isté práva Vám prislúchajú, ak ide síce o odstrániteľné vady, ale nemôžete pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád Tovar riadne užívať.
7.6.8. Vašu reklamáciu, resp. vytknutie vady vybavíme odovzdaním opraveného Tovaru, výmenou Tovaru, vyplatením primeranej zľavy z Ceny Tovaru alebo písomným odôvodneným odmietnutím zodpovednosti za vady, teda odmietnutím Vašej reklamácie.
7.7. Ak ste Spotrebiteľom, Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady Tovaru sa riadi ustanovením § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka a Zákonom na ochranu spotrebiteľa. č. “).
7.8.Ak odmietneme zodpovednosť za vady, respektíve odmietneme Vašu reklamáciu, máte právo obrátiť sa na akreditovanú osobu, autorizovanú osobu alebo notifikovanú osobu (napr. znalec, autorizovaná, akreditovaná alebo notifikovaná osoba, autorizovaný servis, vedecká inštitúcia a pod.)aby Vám poskytla znalecký posudok alebo odborné stanovisko, ktorým preukážete Našu zodpovednosť za vady Tovaru.
7.9. V prípade, že preukážete našu zodpovednosť za vady Tovaru podľa bodu 7.8. máte možnosť nám vady Tovaru opakovane vytknúť, pričom platí, že túto zodpovednosť nemôžeme odmietnuť a teda budeme povinní za opätovne zaoberať Vašou reklamáciou.
7.10. Náklady súvisiace so získaním znaleckého posudku alebo odborného stanoviska podľa bodu 7.8. týchto Podmienok znášame My, avšak musíte si ich u Nás uplatniť najneskôr do 2 mesiacov od vybavenia opätovnej reklamácie.
7.11. Týmto sme Vás riadne poučili o Vašich právach, súvisiacich s uplatnením zodpovednosti za prípadné vady Tovaru. Uzatvorením Zmluvy potvrdzujete, že ste mali možnosť v predstihu a riadne si prečítať podmienky reklamácie Tovaru a rozumiete im.
8. Ochrana osobných údajov (GDPR)
Všeobecné informácie k spracovaniu osobných údajov
Prevádzkovateľ stránky zodpovedná za spracúvania osobných údajov podľa nariadenia európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679, z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, (ďalej len GDPR)
Zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov publikovaný v Zbierke zákonov SR.
1. Dotknutá osoba – kupujúci/návštevník webstránky, prevádzkovateľ – prevádzkovateľ internetového obchodu
2. Príjemcovia osobných údajov:
Obchodník neposkytuje osobné údaje kupujúceho tretej osobe, okrem prepravnej spoločnosti ktorá zabezpečuje doručenie tovaru alebo služieb, účtovnej spoločnosti, alebo štátnym orgánom v prípade kontroly v takom prípade, sú tieto subjekty tretími stranami.
3. Dotknutá osoba je povinná poskytnúť pravdivé a aktuálne osobné údaje. Práva dotknutej osoby upravuje kapitola 3 GDPR. Ide napr. o právo podať sťažnosť dozornému orgánu, o práva namietať proti spracúvaniu, právo požadovať od prevádzkovateľa prístup k osobným údajom týkajúcim sa dotknutej osoby, právo na opravu alebo vymazanie alebo obmedzenie spracúvania osobných údajov, ako aj právo na prenosnosť údajov.
Spracovanie osobných údajov na účely uskutočnenia objednávky
1. Účely spracúvania osobných údajov: vystavenie daňového dokladu, kontaktovanie zákazníka ohľadom objednávky, plnenie zmluvy.
2. Právny základ spracúvania osobných údajov: a) Spracúvanie osobných údajov (meno, priezvisko, titul, ulica a číslo, PSČ, mesto) je nevyhnutné podľa osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná. Predovšetkým podľa zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty. b) Spracúvanie osobných údajov (email, telefónny kontakt) je nevyhnutné na plnenie zmluvy.
3. Doba uchovávania osobných údajov – doba uchovávania osobných údajov nieje priamo stanovená nakoľko závisi od niekoľkích kritérii ako napríklad dobrovoľná registrácia dotknutej osoby na našej webovej stránke, aktivita dotknutej osoby na našej webovej stránke, avšak dotknutá osoba má právo o vymazanie osobných údajov, ktoré o nej evidujeme, takisto má právo o informáciu, ktoré údaje o nej spracúvame a na aký účel. Osobné údaje spracúvame iba pre účely predvyplnenia objednávkového formuláru, doručenia a evidencie Vašich objednávok a fakturácie.
Spracovanie osobných údajov na účely zasielania marketingových informácií
Pre spracovanie osobných údajov na účely zasielania marketingových informácií, platia všeobecné informácie k spracovaniu osobných údajov uvedené vyššie, a taktiež:
1. Účely spracúvania osobných údajov: zasielanie marketingových informácií
2. Právny základ spracúvania osobných údajov: článok 6 ods. 1 písm. a) GDPR - dotknutá osoba vyjadrila súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov na jeden alebo viaceré konkrétne účely
3. Doba uchovávania osobných údajov – doba uchovávania osobných údajov nieje priamo stanovená nakoľko závisi od niekoľkích kritérii ako napríklad dobrovoľná registrácia dotknutej osoby na našej webovej stránke, aktivita dotknutej osoby na našej webovej stránke, avšak dotknutá osoba má právo o vymazanie osobných údajov, ktoré o nej evidujeme, takisto má právo o informáciu, ktoré údaje o nej spracúvame a na aký účel. Osobné údaje spracúvame iba pre účely predvyplnenia objednávkového formuláru, doručenia a evidencie Vašich objednávok a fakturácie a marketingové nástroje ako facebook a zasielanie informačných emailov a prieskumov spokojnosti.
Spracovanie osobných údajov na účely spracovania cookies
Pre spracovanie osobných údajov na účely spracovania cookies, platia všeobecné informácie k spracovaniu osobných údajov uvedené vyššie, a taktiež:
1. Účely spracúvania osobných údajov: analýza návštevnosti, obsha košíka, personalizácia reklám, Vaše prihlasovacie údaje, skutočnosť či ste súhlasili alebo nesúhlasili s používaním cookies a pod.
Cookies su malé množstvo dát, ktoré servery pošlú prehliadaču. Ten ich uloží na počítači užívateľa. Pri každej ďalšej návšteve stránok potom prehliadač tieto dáta posiela späť serveru.
2. Právny základ spracúvania osobných údajov: článok 6 ods. 1 písm. a) GDPR - dotknutá osoba vyjadrila súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov na jeden alebo viaceré konkrétne účely
3. Doba uchovávania osobných údajov – Súbory cookie používané na našich stránkach je možné z hľadiska ich trvanlivosti rozdeliť na dva základné typy. Krátkodobé tzv. „session cookie,“ ktoré sú iba dočasné a zostávajú uložené vo vašom prehliadači iba do tej doby, pokiaľ prehliadač zavriete, a dlhodobé tzv. „persistent cookie“, ktoré zostávajú uložené vo vašom zariadení dlhšiu dobu alebo do doby, kým ich manuálne neodstránite, pričom doba ponechania súborov cookie vo vašom zariadení závisí od nastavenia samotnej cookie a nastavenia Vášho prehliadača.
Automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania (článok 22 GDPR, časť 7.9 v organizačnej smernici našej dokumentácie)
Dotknutá osoba má právo na to, aby sa na ňu nevzťahovalo rozhodnutie, ktoré je založené výlučne na automatizovanom spracúvaní, vrátane profilovania, a ktoré má právne účinky, ktoré sa jej týkajú alebo ju podobne významne ovplyvňujú.
9. PODÁVANIE PODNETOV A SŤAŽNOSTÍ
9.1. Ako Spotrebiteľ ste oprávnený podávať podnety a sťažnosti písomne, a to prostredníctvom e-mailu na: elektro-siete@elektro-siete.sk.
9.2. O posúdení podnetu alebo sťažnosti Vás budeme informovať e-mailom zaslaným na Váš e-mail.
9.3. Orgánom dozoru je najmä Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre nitriansky kraj, so sídlom: Staničná 1567/9, 949 01 Nitra, tel. č. 037/772 02 16
10. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPORU SO SPOTREBITEĽMI
10.1. Máte právo obrátiť sa na Nás so žiadosťou o nápravu, a to prostredníctvom e-mailu zaslaného na: elektro-siete@elektro-siete.sk, ak nie ste spokojný so spôsobom, ktorým sme vybavili Vašu reklamáciu alebo ak sa domnievate, že sme porušili Vaše práva. Ak odpovieme na Vašu žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania, máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov.
10.2. Subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 Zákona o alternatívnom riešení sporov a ich zoznam je zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR. https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
10.3. Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení sporov.
10.4. Ďalej máte právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy OSR dostupnej na webovej stránke https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297, resp. https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.
11. Záverečné ustanovenia
11.1 Obchodník má právo podľa charakteru objednaných produktov vyzvať spotrebiteľa k osobnej prehliadke a osobnému odberu produktu. Toto sa vzťahuje najmä na produkty vysokej finančnej hodnoty, produkty, ktoré sú z hľadiska objemu alebo hmotnosti náročné na prepravu alebo produkty, ktorých celková hmotnosť v rámci jednej objednávky presahuje 50kg). V týchto prípadoch bude spotrebiteľ kontaktovaný a bude s ním dohodnutý ďalší postup. Pokiaľ spotrebiteľ už uhradil kúpnu cenu, bude mu táto čiastka prevedená späť, pokiaľ sa nedohodnú inak.
11.2 Spotrebiteľ prehlasuje, že pred vyplnením alebo oznámením objednávky sa oboznámil s týmito všeobecnými podmienkami a reklamačným poriadkom a že s nimi súhlasí.
11.3 Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, poskytovateľ nezodpovedá spotrebiteľovi za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti či porušenia zmluvy.
11.4 Tieto všeobecné obchodné podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi poskytovateľom a spotrebiteľom. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.
11.5 Práva spotrebiteľa vo vzťahu k poskytovateľovi vyplývajúce zo zákona o ochrane spotrebiteľa č. 634/1992 Zb. v znení neskorších zmien a predpisov a zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji č. 108/2000 Z.z v znení neskorších zmien a predpisov, zostávajú týmito podmienkami nedotknuté.
11.6 Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného alebo Občianskeho zákonníka.
11.7 Obchodník a spotrebiteľ sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú, faxovú (vrátane ručne vypísanej objednávky), elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
Tím Elektro-Siete, s.r.o.